Szíria - Damaszkuszi hajnal

Sok várakozás és stressz után végre felültünk a repülőre. Bukarest - Budapest, Budapest - Damaszkusz. Hajnali négykor, megláttam a damaszkuszi fényeket, a repülő ablakán keresztül. Az ég tiszta, a fehér és sárga fények mellett, sok zöld pontocskát látni.


Kép a wikipédiáról.


Két órába telt míg sikerült a 40 televíziósnak - idegenvezetőnk, a szír belügyminisztérium alkalmazottja, Amjad segítségével - kikecmeregni a sok-sok felszereléssel a szír bürokrácia karmaiból és végre felültünk a buszra, ami utólag kiderült Szíriában "második otthonunk lett".
Damaszkusz pont olyan szürke, mocskos, forgalmas városnak tűnt hajnalban, mint Bukarest. A többezer mecset zöld fénye jelezte csak, hogy teljesen más világban vagyok. Szállodai szobám ablaka keletre nézett, mire összeszedtem magam, a nagy szürkeség mögött narancssárgás-vörös csík jelent meg az égen. Kel fel a nap.






Délben indultunk is tovább Tartusba. A következő öt napban itt volt a "főhadiszállásunk". A 220km-es utat sikerült 6 óra alatt megtenni. Hullafáradtan érkeztünk a szállodába, már csak vacsorázni és aludni volt erőnk.

A tartuszi kalandokról, majd a következő bejegyzésben. :)

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Nagy volt benned a várakozás erre az útra. Kiváncsi vagyok, maga az ottlét tényleg ooolyan volt, mint amilyenre számítottál? Mi lehetett érdekesebb? Az eseményfonal? a benyomások? az emberek? vagy valami egyéb??
HMM.
Addig is
عمر دياب
:))
Tündike üzenete…
Talán az, hogy annyi mindent láttam, tapasztaltam s mégis úgy érzem, hogy nem láttam semmit, hogy vissza kell oda menni. És tágra nyílt szemekkel és lélekkel újra "látni" mindent.
Névtelen üzenete…
miert ne:)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Otthonról jöttem haza

A vénülés jelei